Tillbakablick på intressanta case!

Kul med lite statistik på hur det gått för de bolagen jag skrivit om!


Sammanfattningsvis: Köp hårt i dem "säkra" casen och bevaka dem lite mer osäkra, kanske blir det billigare! Autoliv, Vestas, Troax, Hexagon har jag nämnt mycket positivt om och själv plockat upp. Nu i efterhand skulle jag köpt mer?!

Några som jag fortfarande köprekar och inte rört sig särskilt mycket är: Dometic, Bakkafrost, Kopparberg, NP3 som alla ser attraktivt värderade ut på 6 månaders sikt.

Dem lite osäkra är Novo, Betsson, Intrum som jag tror går lite sidledes ett tag framåt. Får se om det ändras efter rapporterna i Q1.

Den enda som man ska fundera på att sälja är Fenix Outdoor efter en 30% ökning på kort tid. Värderingen börjar se lite ansträngd ut på P/E 24. Är inte ett solklart sälj men kan prestera ganska tråkigt kommande månaderna tills rapporterna är ikapp!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2020 - Fladdermusens år. 1 miljon innan 30? Check.

2019 - Index, vart är du? Ser dig inte från toppen!

År 2017 krossades jämförelseindexet