Slutet av HundraK och början på en relaunch!

Till en början vill jag säga ett stort tack till er som läser denna blog! Sedan ville jag berätta att den senaste uppdateringen blir sista gången HundraK portföljen uppdateras. Under tiden jag haft denna blogg har jag lärt mig mycket och känner att stockpicking är vad jag vill göra och kommer därför gå över mer till att analysera enstaka företag. Kommer enbart ha en portfölj där +/-% kommer vara i fokus. HundraK gör att jag begränsar mig själv och inte kan agera utifrån vad jag vill nu när jag stockpickar mycket mer, även bland utländska bolag. Trots att HundraK inte gjort några pengar (+80kr efter courtage) är jag totalt sett väldigt nöjd med utvecklingen. Aktieportföljen har dock överträffat alla förväntningar och slagit jämförelseindex med hästlängder!

HundraK sedan start

Aktieportföljen i år

Aktieportföljen kommer att finnas kvar men i ett annat format. Alla tidigare bloggposter kommer också att finnas kvar men flikarna med innehav kommer att tas bort strax innan relaunchen. Den nya portföljen kommer till större delen att innehålla fonder, preffar och aktier i Sverige, Norden och USA, men vara uppdelad i olika konton för att snabbt kunna jämföras mot respektive index. Totala avkastningen i % på hela kontot kommer att redovisas kvartalsvis. Dessutom kommer även analyser av intressanta bolag att komma upp! Spännande? Jag är iallafall riktigt taggad!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2020 - Fladdermusens år. 1 miljon innan 30? Check.

År 2017 krossades jämförelseindexet

2019 - Index, vart är du? Ser dig inte från toppen!