Hänt i portföljen under april

Transaktioner i April
Nya: LeoVegas, Ahlsell, Schouw & Co, SP Group
Ökat: Norwegian Royal Salmon, Pandora
Sålt: NetEnt, Lifco, XXL
Minskat: -
Rapportperioden är igång och då händer det en hel del i portföljen. Än så länge är jag imponerad över alla bra rapporter och personligen tycker jag att man hittar dem allra bästa köpen under denna tid så det gäller att hålla koll! Av mina innehav har Nilörngruppen, AQ, Alcadon, LeoVegas, Paradox och OEM levererat rejält och jag firar!

LeoVegas höll låg värdering med tanke på deras prestation, vilket ledde till en chanspost innan rapporten. Belönades rätt rejält och nu är värderingen nästan ifatt Evolution Gaming samt NetEnt. Det finns dock potential kvar kommande året så jag behåller tills vidare.
Marknaden tyckte inte att Ahlsell hade en bra rapport vilket jag gjorde. Möjligtvis går det lite sakta men värderingen är låg för kvarvarande året och det borde inte finnas någon fallhöjd. Gillar caset och köper.

Schouw & Co och SP Group är två bolag som är noterade i Danmark och verkligen presterat. Båda ser ut att ha fortsatt ljus framtid och jag behövde lite högre exponering mot övriga Norden. Gillar branschen, siffrorna, tillväxten och värderingen i båda fallen. Håller långsiktigt.

Laxpriset verkar ha stabiliserats och Norwegian Royal Salmon har tagit lite väl mycket stryk så jag började öka igen. Den 23:e kommer rapporten och då får vi se hur mycket valutan egentligen påverkat bolaget. Är det dags för vändning? Håller även ett öga på Bakkafrost!
Tråkig rapport från NetEnt och inte alls vad jag hoppats på. Värderingen är okej men den lär stå stilla ett tag, åtminstone till nästa rapport. Hoppar därför av då det finns så många andra bolag som presterar just nu. Även norska XXL levererade en tråkig rapport ännu en gång och kliver därför av tills det omvända är bevisat. Lifco har gått riktigt bra och levererade en bra rapport men tyvärr är priset inte alls lika attraktivt som det var för 4 månader sedan. Gillar fortfarande bolaget men väljer andra innehav för tillfället.

Skriv gärna om du har tips på intressanta bolag och lycka till resterande rapportperiod!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2020 - Fladdermusens år. 1 miljon innan 30? Check.

2019 - Index, vart är du? Ser dig inte från toppen!

År 2017 krossades jämförelseindexet